Lak correctie, ook wel bekend als machinaal polijsten, is een systematische toepassing van verschillende polijststappen om ongelooflijke resultaten te bereiken. Geen twee voertuigen hebben immers dezelfde soort lak, bij elke fabrikant of model is zelfs de kleur anders. Dus een goede kennis van lak en producten is van essentieel belang. Bij Elite Care Detailing zijn we trots op onze uitgebreide kennis van deze zeer belangrijke gebieden.

Machine polijsten kan tot wel 99% van swirls, lichte krassen, vogelpoep, watervlekken en bufferstrepen verwijderen en nog veel meer om uw lak te herstellen naar een “beter dan nieuw” staat. Dit proces kan ook dofheid herstellen of het vervaagde lakwerk terug naar zijn oorspronkelijke staat brengen. Het draait allemaal om een juiste beoordeling van de ondergrond, een voertuiginspectie daarom erg belangrijk; geen giswerk.

De meest belangrijke stap die als eerste wordt genomen bij het lakcorrectie proces is het inspecteren van het lakoppervlak; dichtheid van de blanke lak (hard of zacht) of enkelvoudig lakwerk, kleur, conditie van het oppervlak; Door na te lopen hoe ernstig de lakdefecten zijn met een inspectie licht en door het opmeten met een lakdiktemeter (met de oorspronkelijke cijfers voor handen) zal deze de keuze, de ruwheid van het polijsten en de aanpak dicteren welk niveau van verbetering of vernieuwing nodig is, en óf het zelfs mogelijk is.

Paint depth gauge inspection

De juiste techniek en correcte werkwijze zorgt voor uitstekende resultaten

Een goed begrip van de juiste techniek en de correcte werkwijze zal uitstekende resultaten produceren, zelfs met een middelmatig product. Een kwaliteitsproduct gebruiken zonder de juiste voorbereiding van het oppervlak of applicatie techniek zal nooit een bevredigend resultaat bereiken. Met behulp van de juiste methodiek (voorbereiding van het oppervlak, met behulp van een kwaliteitsproduct, samen met de juiste toepassing techniek) zal het tot uitstekende resultaten leiden, elke keer opnieuw. De producten die u gebruikt hebben maar een zeer klein aandeel in de vergelijking. Methodiek en techniek vormen de overige 95%; de beredenering achter de keuze van de kwaliteit van de producten is om de enige beperkende factoren te elimineren, waardoor we de nadruk leggen op de technieken die we gebruiken.

Onze lak correctie kan tussen 10 uur voor een kleine correctie en tot 100 uur voor een grote correctie duren, en dit is slechts het machinale polijsten. De afwerking van onze lak correctie details moet vaak eerst worden gezien om het te geloven. Wij geven u ook tips over producten en was methoden die ervoor zorgen dat u uw auto goed kunt onderhouden en hij er net zo goed blijft uitzien als de dag dat hij de detail behandeling kreeg.

Types of paint defects
Types of paint defects

Mocht u voor uw boeking uw auto willen laten inspecteren, bieden wij u de mogelijkheid om een 1 uur durende voertuig Inspectie te laten uitvoeren voor €75 (incl.BTW). We bespreken hoe veel van de gebreken we voor u kunnen corrigeren: lakconditie, detailing mogelijkheden, velgen, deuken, interieur reconditioneren etc

Wij bieden 6 soorten lak correctie pakketten aan:

BRONS PAKKET

Ons kleine lak correctie pakket is voornamelijk samengesteld voor bijna nieuwe of voertuigen in zeer goede staat met slechts lichte lak oneffenheden. Deze vorm van detailing maakt gebruik van dezelfde werkwijze als onze “lakbescherming“. Uw auto ondergaat een enkelfase lakcorrectie proces om zichtbare oppervlakte afwijkingen terug te dringen naar een niveau waar 98% van de defecten zijn verwijderd.

Dit is ook het pakket waar u voor kiest als uw voertuig in de afgelopen 12 maanden een lak correctie heeft gehad. Voor oudere auto’s, of met meer ernstige lakschade, is het bronzen detailing pakket ideaal door de uitzonderlijke balans tussen een prachtige afwerking en waar voor uw geld krijgen. In deze gevallen hopen we gewoonlijk een 75% correctie van de lakafwerking van het oppervlak te bereiken.

  • 15 fasen wassen met 2-emmer-poetsmethode
  • Wielkasten schoongemaakt
  • Velgen reinigen met PH neutrale velgenreiniger
  • Klei gebruikt om dieper gelegen verontreinigingen van lak te verwijderen (denk aan teer, vliegjes etc…)
  • Na het kleien word de auto opnieuw gewassen en goed droog gemaakt
  • Dikte van de lak wordt gemeten (geeft aan waar al reparaties of ongelukken zijn geweest)
  • Een fase lakcorrectie
  • Het voertuig wordt met een speciale isopropal alcohol droogdoek afgewreven om zeker te zijn dat de oppervlakken schoon zijn.
  • Pre-geselecteerde wax / sealant wordt aangebracht
  • Deursponningen gewaxt voor extra bescherming
  • Interieur krijgt een kleine schoonmaakbeurt als extra service
  • Deur afdichtingen en rubbers schoongemaakt en beschermd
  • Ramen aan de buitenzijde en binnenzijde reinigen
  • Banden worden gereinigd en voorzien van satijnzwarte dressing
  • Kunststoffen Exterieur behandeld
  • Lakwerk wordt met een 3M lamp geïnspecteerd.
  • Eindcontrole om ervoor te zorgen dat uw auto voldoet aan onze hoge eisen

PRIJZEN VANAF...

Small: €390

Medium: €460

Large: €535

XL/4×4: €610

(Prijzen zijn inclusief BTW)

Tijd: Ongeveer 3 – 4 dagen

ZILVER PAKKET

Samengesteld voor voertuigen met ernstige lakschade. Voornamelijk veroorzaakt door een onjuiste manier van wassen met de hand of door geautomatiseerde wasstraten, dit laatste bedekt uw voertuig met swirls (krassen die voornamelijk door een wasstraat worden veroorzaakt) en krassen waardoor de lak zeer weinig kleurdiepte heeft en dof eruit gaat zien. Andere gebreken die kunnen worden verwijderd met dit proces zijn; lichte parkeerschade, water vlekken en vogelpoep vlekken. Hoe donkerder de kleur van uw voertuig, hoe meer deze gebreken zullen opvallen. Hoewel lichtere kleuren niet zoveel schade tonen als bij een donkere auto, zijn deze gebreken er nog steeds.

Het voertuig zal een twee fasen lak-correctie (afhankelijk van de kleur en de dichtheid van de blanke lak) vereisen. In de eerste fase wordt een klei gebruikt om zichtbare oneffenheden te verwijderen (donkere kleuren zullen eerst een zwaardere klei nodig hebben) dit zorgt dat het oppervlak zodanig afgevlakt wordt tot een niveau waarop geen afwijkingen meer zichtbaar zijn,afgezien van enkele machinesporen. De laatste fase omvat het machinale polijsten om elke zichtbare afwijking aan te pakken die nog is overgebleven na fase 1 en zo een maximaal glanzende afwerking te garanderen.

Deze manier van werken zal een zeer klein percentage van de bovenste laag blanke lak verwijderen op het voertuig om een nieuwe laag onaangetaste verf te onthullen. Dit duurt meestal tussen de 20 en 30 uur machinaal polijsten en hiermee wordt tot wel 85% lakcorrectie bereikt. Het lakwerk van uw voertuig wordt hiermee teruggebracht naar een uitzonderlijke goede staat. Aanbevolen als een jaarlijkse of eenmalige behandeling.

  • 15 fasen wassen met 2-emmer-poetsmethode
  • Wielkasten schoongemaakt
  • Velgen reinigen met PH neutrale velgenreiniger
  • Klei gebruikt om dieper gelegen verontreinigingen van lak te verwijderen (denk aan teer, vliegjes etc…) Incl. deursponningen.
  • Na het kleien word de auto opnieuw gewassen en goed droog gemaakt
  • Dikte van de lak wordt gemeten (geeft aan waar al reparaties of ongelukken zijn geweest)
  • Twee fasen lakcorrectie
  • Het voertuig wordt met een speciale isopropal alcohol droogdoek afgewreven om zeker te zijn dat de oppervlakken schoon zijn.
  • Pre-geselecteerde wax / sealant wordt aangebracht
  • Deursponningen gewaxt voor extra bescherming
  • Interieur krijgt een kleine schoonmaakbeurt als extra service
  • Deur afdichtingen en rubbers schoongemaakt en beschermd
  • Ramen aan de buitenzijde en binnenzijde reinigen
  • Banden worden gereinigd en voorzien van satijnzwarte dressing
  • Kunststoffen Exterieur behandeld
  • Lakwerk wordt met een 3M lamp geïnspecteerd en 2 andere lichtbronnen.
  • Eindcontrole om ervoor te zorgen dat uw auto voldoet aan onze hoge eisen

PRIJZEN VANAF...

Small: €595

Medium: €670

Large: €745

XL/4×4: €815

((Prijzen zijn inclusief BTW))

Tijd: Ongeveer 5 – 6 dagen

GOUD PAKKET

Gebaseerd op het zilver pakket, maar er wordt langer machinaal gepolijst en een schoonmaakbeurt van het interieur en de motor is hierbij inbegrepen. We brengen uw auto hiermee terug naar de “nieuwstaat”. Het lakwerk zal profiteren van een 2-3 stage lakcorrectie proces; uiteraard afhankelijk van de kleur en de dichtheid van blanke lak (donkere kleuren met een hardere lak zal aanzienlijk langer duren). Voor donkere kleuren en hardere verf, zal een meer agressieve samenstelling en pads moeten worden gebruikt.

Leder wordt gereinigd, gevoed en geconditioneerd, de motor zal worden gereinigd en voorzien worden van een dressing. Indien uw auto een stoffen dak heeft wordt deze gereinigd en ook verzegeld. Meerdere lagen van zeer hoge kwaliteit wax / sealant worden aangebracht voor uitstekende bescherming. Met 25-40 uur van corrigeren, zullen we tot 90% lakcorrectie bereiken.

  • 15 fasen wassen met 2-emmer-poetsmethode
  • Motorruimte reiniging en dressen van de daartoe toegestane delen
  • Wielkasten schoongemaakt
  • Velgen reinigen met PH neutrale velgenreiniger
  • Wielen worden verwijderd en gereinigd met lichtmetalen velgen reiniger, dan worden de voor- en achterkant van de wielen verzegeld.
  • Alle wielmoeren wordt ingesteld op de specificaties van de fabrikant
  • Klei gebruikt om dieper gelegen verontreinigingen van lak te verwijderen (denk aan teer, vliegjes etc…) Incl. deursponningen.
  • Na het kleien word de auto opnieuw gewassen en goed droog gemaakt
  • Dikte van de lak wordt gemeten (geeft aan waar al reparaties of ongelukken zijn geweest)
  • Twee tot drie fasen lakcorrectie om alle swirls, licht tot medium krasjes en imperfecties aan te pakken
  • Het voertuig wordt met een speciale isopropal alcohol droogdoek afgewreven om zeker te zijn dat de oppervlakken schoon zijn.
  • Meerdere lagen wax / sealant van hoogwaardige kwaliteit worden aangebracht
  • Deursponningen gewaxt voor extra bescherming
  • Interieur gereinigd en gestofzuigd
  • Leder reiniging en voedende verzorging
  • Kunststof delen worden behandeld met beschermende gel en finish van uw keuze (mat / glans etc.)
  • Deur afdichtingen en rubbers schoongemaakt en beschermd
  • Ramen aan de buitenzijde en binnenzijde reinigen
  • Regen / waterafstotende vensterbehandeling toegepast op alle ramen aan de buitenzijde
  • Banden worden gereinigd en voorzien van langdurige band gel dressing
  • Kunststoffen exterieur behandeld
  • RVS / chroom gereinigd en gepolijst
  • Soft top / stoffen dak wordt gereinigd en verzegeld (indien aanwezig)
  • Lakwerk wordt met een 3M lamp geïnspecteerd en 2 andere lichtbronnen.
  • Eindcontrole om ervoor te zorgen dat uw auto voldoet aan onze hoge eisen

PRIJZEN VANAF...

Small: €870

Medium: €970

Large: €1.070

XL/4×4: €1.170

(Prijzen zijn inclusief BTW)

Tijd: Ongeveer 6 – 7 dagen

ELITE PAKKET

U zult versteld staan van het resultaat dat we kunnen bereiken met deze detailing, ongeacht in welke conditie uw auto is. De afwerking is nog beter dan die van een gloednieuwe auto. Hiermee tillen we lakcorrectie naar een compleet nieuw niveau; we verwijderen lichte tot middelzware krassen (diepere krassen kunnen worden verwijderd met wet sanden), ernstige swirls, oxidatie, uitwerpselen van vogels, watervlekken en andere onvolkomenheden.

Het lakwerk profiteert volledig van de lakegalistie en het 3-5 traps lak correctie proces; uiteraard afhankelijk van de kleur en de dichtheid van blanke lak (donkere kleuren met hardere lak zal aanzienlijk langer duren). Tussen 50-100 uur, jawel 100 uur van machinaal polijsten. We zullen zo tot 99% correctie kunnen bereiken (totale dikte van de lak is soms een beperkend aspect). Voor donkere kleuren en hardere verf, zal een meer agressieve samenstelling en pads moeten worden gebruikt om tot de uiteindelijke afwerking te kunnen komen. Niets wordt onaangeroerd met dit detailing pakket; denk hierbij aan interieur, motorruimte en zelfs de sierlijsten worden verwijderd om aan die moeilijk te bereiken plekken te kunnen komen (ook worden ze schoongemaakt). Leder zal worden gereinigd, gevoed en geconditioneerd. Als uw auto voorzien is van een stoffen dak zal deze worden gereinigd en verzegeld. Een ander voordeel van dit pakket is dat steenslag zal worden aangepakt om het algehele uiterlijk te kunnen voltooien (noot – als gevolg van touch-up van parelmoer en metallic lak, kunnen enkele contact sporen nog steeds zichtbaar zijn voor het blote oog).

Voor uitstekende bescherming, de omvat het Elite detailpakket onze GTechniq behandeling, zonder extra kosten – hoewel we ook een traditionele wax of sealant zullen gebruiken als u dit liever heeft. Een uitstekend pakket met een werkelijk uitstekend resultaat!

PRIJZEN VANAF...

Small: €1.700

Medium: €1.800

Large: €2.000

XL/4×4: €2.200

(Prijzen zijn inclusief BTW)

Tijd: Minimaal 8 dagen

  • 15 fasen wassen met 2-emmer-poetsmethode
  • Motorruimte reiniging en dressen van de daartoe toegestane delen
  • Wielkasten schoongemaakt
  • Velgen worden diep gereinigd van binnen en buiten, dan worden ze verzegeld  met C5 Wheel Armour gevolgd door 2 lagen van EXO V2.
  • Alle wielmoeren wordt ingesteld op de specificaties van de fabrikant
  • Klei gebruikt om dieper gelegen verontreinigingen van lak te verwijderen (denk aan teer, vliegjes etc…) Incl. deursponningen.
  • Na het kleien word de auto opnieuw gewassen en goed droog gemaakt
  • Dikte van de lak wordt gemeten (geeft aan waar al reparaties of ongelukken zijn geweest)
  • Lak egalisatieproces om de diepere lakschade & krassen te verwijderen (indien nodig)
  • Drie tot vijf fasen lakcorrectie om alle swirls, licht tot medium krasjes en imperfecties aan te pakken
  • Het voertuig wordt met een speciale isopropal alcohol droogdoek afgewreven om zeker te zijn dat de oppervlakken schoon zijn.
  • Meerdere lagen wax / sealant van hoogwaardige kwaliteit worden aangebracht
  • Deursponningen gewaxt voor extra bescherming
  • Tapijten gestofzuigd, interieurbekleding gereinigd en gecoat met C6 Natural Trim
  • Stoffen zetels en tapijt bedekt met I1 Smart Fabric om vlekken en gemorste vloeistoffen af te weren
  • Lederen zetels bekleed met L1 Leather Guard om oppervlakte verkleuring van donker gekleurde materialen te voorkomen. Bvb door jeans
  • Kunststof delen van het interieur worden behandeld met beschermende gel en finish van uw keuze (mat / glans etc)
  • Deur afdichtingen en rubbers schoongemaakt en beschermd
  • Ramen aan de buitenzijde en binnenzijde reinigen
  • Ramen worden gecoat met G1 ClearVision Smart Glass
  • Banden worden gereinigd en voorzien met een T1 Long Life band gel
  • Kunststoffen Exterieur behandeld met C4 Permanent Trim Restorer
  • RVS / chroom gereinigd en gepolijst
  • Soft top / stoffen dak wordt gereinigd en verzegeld (indien aanwezig)
  • Lakwerk wordt met een 3M lamp geïnspecteerd en 2 andere lichtbronnen.
  • Steenslagschade aantippen
  • Lakwerk gecoat met C1 + Crystal Lacquer gevolgd met 2 lagen EXO V2
  • Eindcontrole om ervoor te zorgen dat uw auto voldoet aan onze hoge eisen
  • Foto’s en video die zijn opgenomen worden gepresenteerd aan de eigenaar
WET SAND

Wat is nat schuren (wet sanding)?

Wanneer wij ‘nat schuren,’ schaven we voorzichtig een microscopische laag af van een verfoppervlak, gebruik makend van speciaal schuurpapier / pads en water. We doen dit om een ‘platte’, spiegel-achtige oppervlak achter te laten, volledig vrij van onvolkomenheden en met ongeëvenaarde glans.

Nat schuren / kleurschuren (wet sanding / colour sanding)

Nat schuren bestaat al decennia. Jaren geleden, heette het hetzelfde proces dat we vandaag de dag gebruiken kleurschuren omdat de autolak uit één stadium bestond (primer en één gekleurde laklaag). Wanneer de finish door blootstelling aan ultraviolette straling (UVR) verdween, bracht het afschuren van de geoxideerde lak ( en daarmee de onderliggende verse laklaag blootleggend) de oorspronkelijke kleur terug. Als je een één fase lak gaat nat schuren kun je de kleur van de verf zien in het water als je schuurt. Als je een blanke lak afwerking afschuurt zal het water een witachtige kleur hebben, omdat de geschuurde deeltjes van de blanke lak witachtig of ondoorzichtig zijn.

Hoe lang blijft het effect?

Nat schuren is permanent. In tegenstelling tot een wax / kit zal het niet slijten na een bepaalde periode. Geen enkel product op de markt zal hetzelfde resultaat krijgen als nat schuren. Er is geen vergelijking. Iets om ook te overwegen; de fabrieksgarantie wordt niet beïnvloed hierdoor.

Waarom Nat Schuren?

Soms is de enige manier om een zware imperfectie te verwijderen of te verminderen door het oppervlak te schuren. Dit kan een snelle en effectieve manier zijn om een zware kras of schuurplek te verwijderen, als je bekwaam en heel voorzichtig bent. Aan de andere kant kan deze methode leiden tot een enkele reis naar de spuitcabine als je over enthousiast bent en niet weet wanneer je moet stoppen!
Een andere reden dat mensen bij ons komen voor het nat schuren is een vlekkeloze, show auto afwerking van het gehele voertuig. Een afwerking die volledig glad en / of defectvrij is. Een nat geschuurde afwerking zorgt voor een uitzonderlijke diepte, helderheid en glans.

SHOW CAR / CONCOURS VOORBEREIDING

Bij Elite Car Detailing kunnen we een op maat gemaakte showauto / concours behandeling voor elke show, wedstrijd of magazine fotoreportage aanbieden. We hebben hiervoor geen vaste pakketten, maar spreken met u van te voren alle onderdelen van detailing door en rekenen een vaste prijs voor alle uitgevoerde werkzaamheden.

PRIJZEN VANAF...

Prijs: (Prijs op aanvraag)

Tijd: Afhankelijk van het pakket.

Wilt u toch liever uw eigen auto detailen? Met onze hoogwaardige producten en duidelijke aanwijzingen zal uw auto er zo goed als nieuw uitzien!